Agadez - Reisverslag uit Agadez, Niger van Esly Dam - WaarBenJij.nu Agadez - Reisverslag uit Agadez, Niger van Esly Dam - WaarBenJij.nu

Agadez

Door: Esly

Blijf op de hoogte en volg Esly

14 Mei 2006 | Niger, Agadez

Hoi allemaal,

Even een heel kort berichtje, een half uur internetten kost hier het dubbele van een uur in Benin. Dus dat houden we even kort!
Alles is goed hier, heel warm en droog. Ik heb vannacht geslapen met een natte handdoek als kussen om nog een beetje normaal te kunnen ademen...
Dinsdag vertrek ik voor vier dagen per kameel naar de woestijn. Hoewel kameel, het lijkt meer op een lama met een kleine bult, het is dus eigenlijk een dromedaris. Maar ok, ook leuk!
Hier in Agadez is het weer heel anders dan in Niamey. De huizen hier zijn van leem denk ik, er is lang niet overal stroom en er zijn geen hoge gebouwen. Wel leuk dus! vanmorgen ben ik naar de Touareg markt geweest. Daar verkopen ze echt alles, van geiten en dromedarissen (die ze kameel noemen) tot sandalen en sieraden. Wel grappig!

Meer volgt als ik weer in Benin ben, dat zal volgende week dinsdag ofzo worden!

Liefs voor nu

Esly

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Hi all,

Just a little message, half an hour internet cost twice an hour in Benin. so just a short note! everything is going well here, very hot and dry.
tuesday i am heading for the desert for four days, by camel. or better, by dromedare who looks like a lama! but well, it is fine as well!
agadez is very different from niamey. the house are of clay and there isn't electricity in all parts of town and no high buildings. so it is fun!
this morning i went to the touareg market. they sell just everything there, from camels (or better, dromedares) and goats till sandals and bracelets. so it is fun!

i will write more if i am back in benin, so probably tuesday next week!

love for now

Esly

  • 14 Mei 2006 - 12:34

    Stef:

    Hoe je de beesten wel uit elkaar, Esly. Je moet niet op een lama gaan zitten, want dan zit je verkeerd, namelijk in de Andes van Zuid-Amerika. Daar hebben ze er in de miljoenen in totaal. Kamelen maar enkelen, in de dierentuinen. Zijn er ook veel paarden en ezels daar? In Peru en Bolivia werden vooral ezels gebruikt voor het vervoer van goederen, en soms mensen.
    Ik ben al weer een week in NL. Gisteren het verrassingsfeestje voor Johan gehad, was erg leuk. Roel had op een paar plaatsen beamers geplaatst waar een gedeelte van onze vele foto's, zon 250, getoond werden, waar ik teksten bij had geschreven. Was nog een heel werk. We moeten nog uitzoeken welke van de in totaal 1500 foto's of zo we willen laten afdrukken.
    Morgenochtend vlief ik al weer naar Ierland, waar ik blijf tot de 24e. Paar dagen in Middelbeers dan voor het grote jeudgdvolleybaltoernooi.
    Ik hoop dat je een aangename reis zult hebben op je kamelama. Liefs uit Brabant, Stef

  • 14 Mei 2006 - 14:01

    Geertje & Theo:

    Slapen op een natte handdoek, geeft dat niet hetzelfde effect als wanneer iemand slaapt en je stopt zijn vinger in een beetje water...:-) We wisten trouwens niet dat jij zo goed tegen die hoge temperaturen kan, en dat je ze zelf nog opzoekt ook.!! Wij zijn de laatste dagen ook wat met kameelachtigen bezig geweest. Onze tuinman fokt Alpaca's, een dwerglama, en is daar zeer enthousiast over. Ik heb de boeken er maar eens over opgeslagen.
    Het is maar goed dat je jaren hebt paardgereden, kan je misschien blijven zitten. Vier dagen lijkt me lang om op de rug van een dier te vertoeven, lijkt me voor het dier ook lang trouwens :-). We zijn zeer benieuwd naar je woestijn verhalen, maak maar weer mooie foto's, bijvoorbeeld van haged.....
    Liefs uit een warm Drenthe.

  • 21 Mei 2006 - 12:58

    Astrid:

    Ikheb netje laatste drie verslagen gelezen. Geweldig die safari,je hebt veelwilde dieren gezien. Ik heb ook wel eens gehoord dat je tijdens zo'n safari één tot drie beesten ziet en datis het dan. Of je hebt geluk gehad of een goede gids. Leuk om te lezen dat de mensen zo gastvrij zijn, een slaapplaats zoeken is niet echt nodig. Het echte contactmet de inwoners zou mij ook het leukst lijken. Jekomt zoenorm veelteweten over de plaats waar je bent. Was de markt in Touareg leuk? Heellevendig lijkt mij. Kun je goed afdingen Esly,of verkopen ze jou artikelen voor belachelijke prijzen? Je raakt er ook wel aan gewend af te dingen als je er al wat langer bent. Nu nog in Niger en over twee weken weer in Cotonou. Geniet van je tocht per dromedaris.Ik hoop dat je netal te veel spierpijn hebt bij terugkomst. Wat zalhet een verademing zijn om even op een normale stoelte kunnen zitten. Heb je zin omterug te komen naar Nederland of zou je nog wel een paar maanden willen blijven? nog eventjes lekker genieten van alles wat je nog mee gaat maken. Heb je nog wensen voor je verjaardag?

    We zien je snel, geniet nog even,vooral van de prachtige dieren. Groetjes en liefs van Hans, Astrid en een dikke kus van Fleur.

    ps nog een leuk nieuwtje;
    in oktober krijg je er een acterneefje of -nichtje bij. Ik ben nu bijna halverwege mijn zwangerschap en alles gaat goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Niger, Agadez

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2006

'Thuis' in Benin

14 Mei 2006

Agadez

09 Mei 2006

Hoe later de avond...

05 Mei 2006

Leeuwen, antilopen en nijlpaarden

28 April 2006

Le fin...
Esly

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 126691

Voorgaande reizen:

03 Januari 2006 - 28 Mei 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: